Istnieje możliwość zorganizowanie gry z udziałem przewodnika, sędziów, poczestunkiem i innymi atrakcjami. Gra jest również dostępna w języku niemieckim.
Uczestnik gry posiadając kartę startową i mapę wędruje od punktu do punktu kontrolnego na terenie Zagwiździa. Punkty kontrolne to A - śluza kanału hutniczego, B - odlewnia, C - kościół, D - wzgórze św. Rocha i E - czakram w ogrodzie botanicznym, F - most armatni, G - Kuźnia, H - Sala Muzealna. Gra odbywa się na terenie wsi Zagwiździe na łącznym odcinku 2 kilometrów.
W punktach kontrolnych są tablice informujące o danym miejscu, obiekcie lub osobie. Uczestnik wpisuje w kartę startową odpowiedzi na pytania wynikające z przeczytanego tekstu i zadania terenowe. Po uzupełnieniu wszystkich odpowiedzi, kartę startowa przekazujemy prowadzącemu, który po sprawdzeniu ogłasza wyniki.